2011年8月21日 星期日

Day 3 - Tutti 咖啡館

Tutti, it's "Everyone" in Italian, I heard the bosses it's a couple,
both leaved their own job and chase a dream to open this cafe in DongHu. So lovely!
Tutti是意大利語『全部』的意思,據我所知,
這間店是一對夫妻為了追尋夢想捨去原本工作而開的,
位於東區鬧中取靜的地方。好浪漫XD


Tutti got a special latte I never see from other place before,
it call "Orange wine latte" (if directly translate from Chinese),
it really got orange taste in the latte,
but they made it too hot, kinda ruining the taste.
我發現他們有賣一個我從來沒看過的拿鐵,
叫橙酒拿鐵,別說我孤陋寡聞,我就是沒看過嘛!
這杯拿鐵有點太燙,但是帶著橙皮的味道,
雖然溫度破壞了整個feel,但是整體還不錯!


Realized the blot in the cup makes a nice texture.
發現咖啡在杯子裡留下的印漬可以創造出美妙的紋路。


Ordered a bagel for curiosity.
一點也不餓,但是就好奇點了一個貝果。


Heavy rain this afternoon, funny thing is it started when i got out of my house,
and stopped when i reached the cafe...
機車的暴雨,出門開始下,到了Tutti就停了...



Today's color "Gray Blue"
灰藍 POLO衫


沒有留言:

張貼留言