2011年8月28日 星期日

Day 10 - Café Ballet 芭蕾咖啡館

"Do they decorated the place with all Ballet things"
my friend asked when i said I was planing to go there
當我說我要去芭蕾咖啡館的時候,
我朋友問『裡面都是芭蕾的東西嗎?』


Seems there is nothing to do with Ballet in this place inside or outside
似乎沒有一樣東西跟芭蕾能扯上關係,
甚至書架上也沒有關於芭蕾的書(我猜的)


Then why? I ask the stuff... He said because the "Espresso Aroma Blend" they selling,
it's so wonderful, like coffee dancing ballet in the mouth~ ha
所以我就問那裡的員工,為什麼!為什麼取名『芭蕾』?
他說因為他們賣的『北義精選綜合豆』好喝到好像咖啡在舌尖上跳芭蕾


They got brunch in weekends with menus, but other time got only coffee and cakes,
but without menus, so you want to know what they have,
you have to see the blackboard on the wall =D
門口有一個黑板,這就是他們的菜單,
如果你需要思考要喝什麼的話,
你就必須站在黑板前思考一陣子喔!


Beautiful cat
她/他真的還蠻漂亮的

Coffee Latte without latte art... and with 1cm cream...
沒有拉花的拿鐵,取而代之是1公分厚的奶泡~
還好...


Never had Vienna Coffee before this one,
they give me a spoon, so I assume I have to mix it haha~
it's better than their Latte
第一次喝維也納咖啡,比他們的拿鐵好喝=P
他們給我一個湯匙,所以我就把上面的奶油混進去了!


If you plan to come here on weekends, you better do a reservation
trust me.
如果你週末想要來芭蕾咖啡館,記得預約喔~
人會比你預料的多...


And I just love blue~
藍色應該就是我的最愛了...


沒有留言:

張貼留言